EMŠ Medicina - 2. letnik

Uvod v klinično medicino 2

Predstavitev obveznih predmetov/vsebinskih sklopov

Predmet ima sledeče vsebinske sklope:

Splošna propedevtika
Zdravnik in bolnik, timsko delo
Medicinska psihologija
- Klinična praksa

Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija 

 


Vsebinski sklop: Zdravnik, bolnik in timsko delo

Po končanem predmetu bodo študentje pridobili znanje, veščine in stališča glede timske obravnave bolnikov.

 

Znanje


Predvideno znanje bo obsegalo razumevanje, kaj pomeni celostni pristop v obravnavi bolnika. Predstavljene bodo prednosti in posebnosti reševanja kompleknih problemov bolnikov s pomočjo tima.

Študenti bodo spoznali, da so za reševanje kompleksnih zdravstveno socialnih problemov potrebni strokovnjaki različnih področij.

Naučili se bodo, kakšno znanje in klinične veščine so potrebne za timsko oskrbo bolnikov in kako se člani tima v znanju in kompetencah dopolnjujejo.

Spoznali bodo osnove timske obravnave bolnika (značilnosti timskega dela, vrste timov, kompetence, v bolnika usmerjen timski pristop) na različnih nivojih zdravstvenega varstva (primarni, sekundarni , terciarni nivo)

Spoznali bodo kompetence najpogostejših sodelavcev pri timski obravnavi bolnikov  ter vlogo bolnika in njegove družine.

Razumeli bodo  značilnosti vodenje tima, ter ugotovili, da so načini vodenja različni.  Spoznavali bodo, kakšne kompetence potrebuje dober vodja ter načine odločanja  v timu.

Spoznali bodo pomen sporazumevanja v timu.

 

Veščine


Veščine timskega dela bodo študentje pridobivali na različne načine:

V mali skupini 3-4 oseb bodo reševali postavljene naloge. Za rešitev bodo lahko iskali informacije v literaturi in izkoristili kompetence/znanje posameznih članov skupine.

Ocenjevali bodo cilje, vodenje in sporazumevanje članov tima s pomočjo videoposnetkov timskih sestankov

S pomočjo vinjet bodo sestavili ustrezno kompetenten tim in iskali inovativne rešitve zastavljenih problemov.

Ugotavljali in reševali bodo etične dileme, ki nastanejo pri timskem delu.

V analitični predstavitvi obravnave bolnika iz bolnišničnega ali primarnega okolja bodo ocenili funkcionalno in duševno stanje bolnika, prepoznali bolnikovo doživljanje omejitev, ki jih ima zaradi bolezni ali poškodbe, prepoznali socialno mrežo in vpliv bolezni na družino ter bili zmožni pripraviti načrt nadaljnje obravnave ali spremljanja bolnika.

 

Stališča


Zavedali se bodo, da je timsko delo pomembno za kakovostno obravnavo bolnikov in za zadovoljevanje najrazličnejših potreb bolnikov

Spoznali bodo, da je pomembno, da se že zgodaj med študijem medicine seznanijo s pomenom timskega dela, da bodo kasneje lažje sodeloval z različnimi sodelavci ali jih vodil.

Zavedali se bodo pomena dobrega vodenja in komunikacije v timu

 

Učni sklopi. Vsi sklopi se bodo med seboj dopolnjevali in predstavljali vsebine s teoretičnega, praktičnega in kliničnega vidika.

  • Osnove timske obravnave bolnika. Predstavitev bo v obliki predavanj o prednosti timskega dela, vrstah timov, kompetencah članov tima, vodenju in  odločanju v timu, komunikaciji in reševanju konfliktov v timu, vlogi bolnika in družine ter timskem pristopu v zdravstveni negi in rehabilitaciji.
  • Vaje na oddelkih v URI Soča. Študenti se bodo v praksi na oddelkih seznanjali s potrebami bolnikov in timskim delom, ki je potrebno za celostno rehabilitacijo bolnikov.
  • Vaje v malih skupinah za pridobivanje veščin timskega dela: Pri vajah bodo študentje timsko delo spoznavali v okviru različnih kliničnih slik: starostnika, kjer bodo spoznavali potrebo po celostni socialno-psihološko-medicinski obravnavi; multimorbidnega bolnika, s sladkorno boleznijo tipa 2, kjer bo timski pristop še posebej upošteval potrebe in kontekst bolnika in njegove družine. V tem smislu bodo analizirali še bolnike z nevrološko okvaro (po kapi, poškodbi glave, nevrodegenerativnih boleznih)
  • Hišni obisk: v tem sklopu bodo študenti z reflektivnim načinom učenja analizirali kako se timsko delo odvija na bolnikovem domu in pomen negovalca, nevarnosti izgorelosti ter načine sodelovanja s profesionalnim delom tima.
  • Seminar: študenti bodo predstavili svoje portfolije, kjer so zapisovali svoje aktivnosti in naloge.

 

Cilji

Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija 

 

Vsebina

Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija 


REŽIM ŠTUDIJA

Klikni na povezavo Uvod v klinično medicino 2 v tabeli Kreditna ovrednotenost in Učni načrti z režimi študija - 2. letnik


URNIK

 

[v pripravi]


OBVESTILA O PREDMETU

Predmet še nima obvestil.


DRUGE INFORMACIJE O PREDMETU

 

[v pripravi]

Nosilci predmeta:

Splošna propedevtika:

doc. dr. Jana Brguljan Hitij, dr. med.
E: jana.brguljanhitij(at)mf.uni-lj.si;
prof. dr. Simona Gaberšček
E: simona.gaberscek(at)kclj.si;
izr. prof. dr. Draženka Pongrac Barlovič, dr. med.
E: drazenka.pongrac(at)kclj.si

Zdravnik in bolnik, timsko delo:

doc. dr. Metka Moharić, dr. med.
E: metka.moharic(at)mf.uni-lj.si
prof. dr. Davorina Petek, dr. med.
E: davorina.petek(at)mf.uni-lj.si;

Medicinska psihologija:

izr. prof. dr. Maja Rus Makovec
E: maja.rus(at)psih-klinika.si


Informacije:

Katedra za interno medicino;

E-mail: interna(at)mf.uni-lj.si
Telefon: 01 431 3124
Mobi: 031 790 319

Katedra za družinsko medicino;

E-mail: kdrmed(at)mf.uni-lj.si
Telefon: 01 438 6915

Katedra za fizikalno in rehabilitacijsko medicino;

E-mail: metka.moharic(at)mf.uni-lj.si
Telefon: +386 1 475 8441

Katedra za psihiatrijo;

E-mail: kat.psih(at)mf.uni-lj.si
Telefon: +386 1 587 2335

URADNE URE

Katedra za interno medicino;
Vsak dan od 10.00-13.00 ure

Katedra za družinsko medicino;
Tor.: od 10:00 do 12:00 ure

Katedra za fizikalno in rehabilitacijsko medicino;
Po dogovoru po e-pošti ali telefonu

Katedra za psihiatrijo;
Pon. - Pet.: od 9.00 do 14.00 ure