Promocija zdravja v bolnišnicah

Vsebina: 
1.    Promocija zdravja
2.    Podporna okolja
3.    Promocija zdravja v bolnišnicah
-    Promocija zdravja bolnikov
-    Promocija zdravja zaposlenih
-    Spreminjanje bolnišnice v podporno okolje 
-    Krepitev zdravja lokalne skupnosti 
4.    Mednarodna mreža za promocijo zdravja v bolnišnicah
5.    Slovenska mreža za promocijo zdravja v bolnišnicah

Promocija zdravja je eden najpomembnejših javnozdravstvenih pristopov, katerega osrednji namen je krepitev veščin ljudi za ohranjanje zdravja in spreminjanje okolij vsakodnevnega udejstvovanja (vrtci, šole, mesta, delovna okolja), da bi le-ta nudila več možnosti za zdrave odločitve. Bolnišnice se je v preteklosti pogosto sprejemalo kot okolja, ki so izključno osredotočena na prepoznavanje in zdravljenje bolezni posameznika. Danes vemo, da so to okolja s potencialom za krepitev zdravja ter izboljšanje z zdravjem povezane kakovosti življenja. 

Z epidemiološkim in demografskim prehodom je postajalo jasno, da bodo za učinkovito obvladovanje naraščajočega števila starejših in bolnikov s kroničnimi boleznimi potrebne spremembe v sistemu zdravstvenega varstva. Bolniki s kroničnimi boleznimi potrebujejo poleg medicinskih posegov in ustreznega farmakološkega zdravljenja tudi navodila za prilagoditev življenjskega sloga ter znanje o samoobvladovanju bolezni. Raziskave so pokazale, da predstavlja čas hospitalizacije okno priložnosti za svetovanje glede vedenjskih sprememb, saj so bolniki v času izkušnje poslabšanja bolezni bolj dojemljivi za zdravstvenovzgojne nasvete. 

Glede na pomanjkanje in vse večjo migracijo zdravstvenih delavcev si morajo bolnišnice prizadevati za pritegnitev in trajno zaposlitev motiviranega in usposobljenega osebja. Pri tem so zlasti uspešne tiste bolnišnice, ki ponujajo varno in zdravju naklonjeno delovno okolje in so si zaradi zadovoljstva bolnikov s kakovostjo storitev svojega osebja že pridobile ugled. Ker so zaposleni v bolnišnicah izpostavljeni mikrobiološkim, kemičnim, fizikalnim, biomehanskim in psihološkim tveganjem za zdravje, je ključnega pomena, da so aktivno vključeni v proces promocije zdravja na delovnem mestu. 

Vključevanje promocije zdravja naj bi se v bolnišnicah zato osredotočalo na štiri področja delovanja: promocijo zdravja bolnikov, ohranjanje zdravja zaposlenih, spreminjanje ustanove v okolje, ki spodbuja zdrave odločitve (podporno okolje) in krepitev zdravja lokalne skupnosti. 

Gibanje za promocijo zdravja v zdravstvenih ustanovah se je krepilo in leta 1990 je bila ustanovljena Mednarodna mreža za promocijo zdravja v bolnišnicah, ki danes povezuje 38 regionalnih in nacionalnih mrež ter 855 bolnišnic iz 40 držav sveta. Od leta 2011 je vzpostavljena tudi Slovenska mreža za promocijo zdravja v bolnišnicah.


Cilji in kompetence:
1.    Razumeti pomen promocije zdravja v bolnišnicah
2.    Poznati aktivnosti promocije zdravja v bolnišnicah
 


NAJAVA


REŽIM ŠTUDIJA

Režim predmeta


URNIK

URNIK:

Termini predavanj bodo določeni v dogovoru s slušatelji glede na njihovo razpoložljivost. 


OBVESTILA O PREDMETU


DRUGE INFORMACIJE O PREDMETU

doc. dr. Jerneja Farkaš Lainščak, dr. med.
T: +386 1 xxx xx xx
E: jerneja.farkas(at)sb-ms.si


Informacije

Nina Košir, dipl. ekon.
T: +386 1 543 75 40
E: nina.kosir(at)mf.uni-lj.si

uradne ure
po dogovoru